Πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 4ου ΓΕΛ Κοζάνης επιμορφωτική ημερίδα των θεολόγων με γενικό θέμα«Ζητήματα Διδακτικής της θρησκευτικής αγωγής». Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκαν οι συνάδελφοι θεολόγοι όχι μόνο της πόλης αλλά και ολόκληρου του νομού.
Ο σχολικός σύμβουλος Ανδρέας Αργυρόπουλοςκαλωσόρισε τους παριστάμενους, τονίζοντας την ανάγκη συχνής και συνεχούς επαφής και επικοινωνίας μας όχι μόνο στο πλαίσιο των επαγγελματικών μας καθηκόντων αλλά και ως ανθρώπων που πρεσβεύουν την κατεξοχήν «θρησκεία» του προσώπου. Αφού ενημέρωσε τους συναδέλφους για ζητήματα σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών, απάντησε σε ερωτήσεις των συναδέλφων σχετικά με την αξιολόγηση, την πορεία του μαθήματος, το δεύτερο επίπεδο επιμόρφωσης στις Νέες Τεχνολογίες κλπ.
Στη συνέχεια ,σύμφωνα με το πρόγραμμα ,η θεολόγος καθηγήτρια του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης Μαρία Τερλέκη ανέπτυξε το θέμα: «Διδάσκοντας τη σχέση Ελληνισμού και Χριστιανισμού στην Γ΄ Γυμνασίου». Η κ. Τερλέκη επισήμανε τις μεγάλες δυσκολίες της ενότητας και του βιβλίου ιδιαίτερα γι’ αυτήν την ηλικία, αλλά και τις άγνωστες έννοιες για τα παιδιά (όπως φύση, ουσία , πρόσωπο κ.ά.) που πρέπει να αναλυθούν για να προχωρήσει ο διδάσκων στην παρουσίαση της ιδιότυπης συνάντησης ελληνισμού και χριστιανισμού. Έδωσε ένα σχεδιάγραμμα πλήρες και ενημερωμένο, όπου αποτυπώνεται όλη η πορεία του μαθήματος. Με τη βοήθεια κειμένων των πατέρων της Εκκλησίας αλλά και αποσπάσματα από έργα αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και ποιητών,καθώς επίσης και σύγχρονων θεολόγων, τα παιδιά κατορθώνουν να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν την διδακτική ενότητα.Κατά τη διάρκεια της συζήτησης πολλοί συνάδελφοι εξέφρασαν τις θέσεις τους γύρω από τη σχέση ελληνισμού -χριστιανισμού αναπτύσσοντας ενδιαφέρουσες θέσεις .
Η Κατερίνα Πενιρτζή, θεολόγος καθηγήτρια του 2ουΓΕΛ Κοζάνης εισηγήθηκε το θέμα: «Διδάσκοντας στην Γ΄Λυκείου. Μία πρόταση για το εισαγωγικό μάθημα». Η εισηγήτρια έκανε μία υποδειγματική πρόταση διδασκαλίας για το πρώτο μάθημα της τελευταίας τάξης του Λυκείου : «συζήτηση για τον άνθρωπο» με αφορμή δύο κείμενα, του Χρυσοστόμου και του Ν. Καζαντζάκη. Το μάθημα μπορεί να χωριστεί σε δύο διδακτικές ώρες. Παρουσιάστηκε πλήρως η πορεία του μαθήματος, τα διδακτικά βήματα αναλυτικά, η μορφή διδασκαλίας ( κατευθυνόμενος διάλογος, εργασία σε ομάδες, δουλειά με όλη την τάξη κ.ά.) καθώς και τα διδακτικά μέσα. Σε μία τάξη που τα παιδιά ελάχιστα ενδιαφέρονται για το θρησκευτικό μάθημα η πρόταση της συναδέλφου δείχνει να προσελκύει τα παιδιά και να τα ωθεί να αναζητούν τα ουσιώδη της ζωής πέρα από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο θεολόγος Θεόφιλος Αμπατζίδης καθηγητής του ΓΕΛ Σερβίων παρουσίασε το θέμα : « Σχέσεις πίστης και επιστήμης». Με αφορμή το σχετικό μάθημα της Β΄ Λυκείου, τόνισε πως δεν θα προτείνει μια δειγματική διδασκαλία αλλά θα καταθέσει σκέψεις και προτάσεις γιατί αποτελεί ένα θέμα αιχμής που ιδιαίτερα ενδιαφέρει τα παιδιά, γι’ αυτό και ο θεολόγος καθηγητής καλείται να είναι επαρκώς εξοπλισμένος. Ωστόσο ο κ. Αμπατζίδης έδωσε αρκετά κείμενα ως αφορμή προβληματισμού και παρουσίασε τη μορφή διδασκαλίας και τα διδακτικά μέσα. Βασική επιδίωξη του διδάσκοντα, επισήμανε, θα πρέπει να είναι η προσπάθεια να γκρεμίσει παρεξηγήσεις σχετικά με την παντοδυναμία της επιστήμης .Δεν απαιτείται κανένα ίχνος απολογητισμού. Η εμπεριστατωμένη προσέγγιση του προβλήματος όπλισε τους συναδέλφους με υλικό και επιχειρήματα .
Στο τέλος κάθε εισήγησης ακολούθησε συζήτηση, δόθηκε η δυνατότητα σε πολλούς συναδέλφους να μιλήσουν και στο τέλος ο σύμβουλος έκλεισε την ημερίδα που ήταν για όλους μας πολλαπλώς ωφέλιμη και γόνιμη.
Μιχάλης Κρανιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου